Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih nije u potpunosti prihvatilo niti jedan Gongov prijedlog o reformi srednjih strukovnih škola kojom Politika i gospodarstvo gubi status obveznog predmeta. U potpunosti nisu prihvaćeni ni prijedlozi nastavnica i predstavnika drugih udruga.
Iako nije potpuno prihvatilo niti jedan komentar udruga i nastavnica, Ministarstvo je više od 80 posto naših komentara označilo kao "djelomično prihvaćeni komentari", što su obrazložili riječima: “vaše stručne primjedbe bit će razmotrene u doradi prijedloga općeobrazovnih predmeta”. To znači da se o tim prijedlozima može naknadno raspravljati, ali to ne znači da će neki od njih u konačnici biti usvojeni.
Izvješće o provedenoj javnoj raspravi pokazuje da su nastavnice i predstavnice udruga dale preko 30 komentara na prijedlog za reformu strukovnih škola kojim Politika i gospodarstvo prestaje biti obvezan predmet. One se većinski protive aktualnom prijedlogu reforme prema kojem čak 70 % hrvatskih srednjoškolaca ostaje bez sadržaja koji ih obrazuje o demokraciji, politici i njihovim pravima koje imaju kao građani i koja će im trebati za život u demokratskom društvu.
Nakon završetka javnog savjetovanja, Ministarstvo je pozvalo zainteresirane nastavnice da se prijave za radnu skupinu koja će, sukladno provedenom javnom savjetovanju, doraditi kurikul iz nekoliko predmeta, uključujući i Politiku i gospodarstvo.
To može značiti da će ta radna grupa unaprijediti predloženi kurikul za Politiku i gospodarstvo koji je izazvao brojne negativne komentare nastavnika i udruga. Međutim, i dalje se ne zna hoće li Ministarstvo i Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih pronaći mjesta u satnici za Politiku i gospodarstvo i zadržati mu status obveznog predmeta.
Gong je ranije, u suradnji s GOOD inicijativom, apelirao na Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, kao i Agenciju za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih da reformu obrazovanja temelji na promjeni načina i metoda učenja koje bi doprinijele boljim političkim znanjem učenika, umjesto da iz strukovnih škola ukloni Politiku i gospodarstvo kao obvezani predmet.
Gong smatra da obrazovne institucije moraju pronaći način da u novi kurikul uvrste minimalno jedan sat tjedno općeobrazovnog predmeta Politika i gospodarstvo za drugi razred strukovnih škola.
Time se satnica ne bi previše opteretila, a učenici i učenice bi i dalje imali opciju da taj predmet odaberu za polaganje na državnoj maturi što im dalje omogućava nesmetan upis na društveno-humanističke fakultete.
Nesporno je da je reforma i modernizacija nastave u strukovnim školama neophodna kako bi se učenici i učenice što bolje pripremili za tržište rada. Međutim, jednako je važno osigurati učenicima kvalitetno opće obrazovanje koje je neophodno za informirano i aktivno djelovanje u društvu u kojem će živjeti i raditi.