Prijedlog Zakona o sprečavanju sukoba interesa, o kojem e-savjetovanje završava 30. kolovoza, ne predstavlja značajan iskorak za budući rad Povjerenstva za sukob interesa nego ga, dapače, otežava. Sukob interesa treba biti reguliran za širi krug politički relevantnih osoba, Povjerenstvu treba omogućiti učinkovitiji i transparentniji rad, a javnosti treba osigurati pravovremeni pristup informacijama o interesima svih dužnosnika – kako lokalnih, tako i onih koje imenuje sud, primjerice u slučaju izvanrednog povjerenika u Agrokoru.
Ključni prijedlozi koje je GONG-a davao prilikom sudjelovanja u radnoj skupini uvrstio, kao i sada u e-savjetovanju odnose se na sljedeće:
U definiciju dužnosnika treba uvrstiti i osobe koje imenuje Trgovački sud na prijedlog Vlade (npr. izvanrednog povjerenika u Agrokoru), predstavnike RH u Europskom parlamentu, predsjednike i članove uprava trgovačkih društava koja su u vlasništvu JLRS (npr. Zagrebački holding), članove Vladinih Vijeća, savjetodavnih i nadzornih tijela, radnih skupina ministarstava, kao i volonterske savjetnike za odnose s medijima i slično. K tome, treba omogućiti i naknadno uključivanje čelnika novih ili reformiranih tijela poput, primjerice, Državnog inspektorata.
Zakon se treba odnositi i na lokalne predstavnike građana (članove predstavničkih tijela jedinica lokalne i regionalne (samo)uprave) tako da im se zabrani poslovanje s lokalnim javnim tvrtkama. Alternativno, zbog situacija kada zabrana nije životna (npr. na otocima), potrebno je propisati obavezu prijavljivanja poslova njihovih tvrtki u Registar poslovnih odnosa koji treba skupljati informacije o poslovanju tvrtki dužnosnika sa svim tijelima javne vlasti. Osnivanjem tog registra javnost bi na jednom mjestu mogla pratiti sve poslove tvrtki dužnosnika, pa i one vezane uz bagatelnu nabavu.
Potrebno je pokrenuti Registar članova predstavničkih tijela JLRS-a kako bi na jednom mjestu nadležna tijela i javnost imali pristup podacima o tome tko su sve lokalni predstavnici birača (ime i prezime, tijelo u kojem dužnosnik obnaša dužnost, početak i kraj mandata).
Neophodno je uvesti Registar transparentnosti zainteresirane javnosti u kojem trebaju biti registrirani članovi tijela koja savjetuju ili imaju priliku utjecati na Hrvatski sabor, Predsjednicu Republike, Vladu i ministarstva, a koji sadrži podatke o članovima (ime, prezime, poslovi ili funkcija koju član obnaša, tijelo/radna skupina pri kojem član djeluje, početak i kraj mandata, opis interesa, organizacija i inicijativa koje zagovara).
Financijska kazna koja se može odrediti dužnosnicima treba biti veća od 50.000 kuna (prijedlog GONG-a je da iznosi do 120.000 kuna).
Povjerenstvo ne treba proaktivno obavještavati dužnosnike o svakoj mogućnosti otvaranja predmeta protiv njih jer je dovoljno da ih se obavijesti uoči sjednice na kojoj se o tome odlučuje.
GONG je Centar znanja u području građanskog aktivizma i izgradnje demokratskih institucija društva u okviru Razvojne suradnje s Nacionalnom zakladom za razvoj civilnog društva. Sadržaj ovog dokumenta isključiva je odgovornost GONG-a i nužno ne izražava stajalište Nacionalne zaklade.