Pola godine mandata ministra Barišića obilježili sukob interesa, direktno pogodovanje Borasu, zaštita bezakonja na Sveučilištu u Zagrebu, javni zakon koji ispunja privatne želje ministra i rektora.
Ministar Pavo Barišić u svojim uredskim ladicama ima pospremljena barem tri odvojena zahtjeva za provedbom upravnog nadzora nad odlukama koje je Senat Sveučilišta u Zagrebu usvojio na prijedlog rektora Damira Borasa. Pravno upitnim odlukama rektor Boras je na Hrvatskim studijima i Filozofskom fakultetu uveo svojevrsno izvanredno stanje, iz kojeg proizlaze Borasove izvanredne ovlasti nad upravljanjem tim sastavnicama. Dok je ministarstvo pod vodstvom Predraga Šustara ovakve zahtjeve rješavalo u roku od 7 dana, ministru Barišiću nije dovoljno ni 7 mjeseci. U međuvremenu, osobe koje je Boras na ove sastavnice postavio u pravno upitnoj proceduri neometano nastavljaju njima upravljati.
U očitovanju ministarstva koje je 22. studenog 2016. potpisao sam ministar, navodi se da upravni nadzor nad zakonitošću rada Sveučilišta u Zagrebu nije proveden jer Sveučilište još uvijek nije ministarstvu dostavilo traženu dokumentaciju. S obzirom na dobre privatne odnose ministra i rektora, opravdano se postavlja pitanje kako je moguće da dvije institucije kojima su oni na čelu imaju tako lošu komunikaciju. Možda je ministar Barišić rektoru mogao usmeno dostaviti požurnicu, npr. početkom godine u emisiji Otvoreno, kad su sjedili jedan pored drugog i svesrdno zajednički odbacivali optužbe za ministrovo plagijatorstvo.
Opisana situacija možda bi se doimala kao nerad tijela javne vlasti uobičajen za hrvatski politički kontekst, no brza provedba upravnih nadzora za vrijeme prijašnjeg ministra, te povezanost rektora Borasa i ministra Barišića, otvaraju prostor za sumnju u ministrovo direktno pogodovanje povezanoj osobi. Naime, upravo je rektor Boras u javnoj raspravi o ministrovom plagijatorstvu (uz premijera Plenkovića) bio njegov najistaknutiji branitelj i zaštitnik. Boras nije prezao ni od toga da ide izvan domene odgovornosti rektora, te se upustio u političke procjene; nazvavši javnu raspravu o političkoj odgovornosti ministra plagijatora običnom medijskom hajkom.
Boras i Barišić, na funkcijama rektora i ministra, nalaze se u međusobnoj ovisnosti – ako jedan padne, povlači za sobom drugog. U slučaju da Barišić ode s ministarske funkcije, Boras bi morao osigurati da i novi ministar ne provodi upravni nadzor nad odlukama Senata iza kojih on stoji. S druge strane, odlaskom Borasa s funkcije rektora, urušila bi se trenutna konstelacija interesnih odnosa koji Borasu osiguravaju dominaciju nad dvama sastavnicama Sveučilišta u Zagrebu, što bi pak moglo rezultirati promjenama čelnih osoba na dvama sastavnicama, ali i u Senatu. Pitanje je gdje bi u novoj konstelaciji odnosa završila npr. Ivana Franić, koja je za vrijeme Borasa strelovito napredovala na Filozofskom fakultetu, potom postala zamjenica ministra Barišića, a s te pozicije sada cilja na funkciju dekanice.
Posljednji dokaz „prijateljskih“ odnosa Borasa i Barišića je vidljiv i u nedavno objavljenim Izmjenama i dopunama Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju. Što napraviti ako vas je vrijeme pregazilo i prestari ste za novi mandat na funkciji rektora? Ministar s kojim ste povezani donijet će izmjene zakona koje vam omogućuju još jedan mandat. Što napraviti kad vam kao ministru prijeti krah akademske karijere zbog oduzimanja doktorske titule koju ste stekli na stranom sveučilištu? Predložite izmjene zakona koje će vam omogućiti da zadržite svoje nastavno zvanje, čak i ako ste dvaput proglašeni plagijatorom, odnosno ako vam strano sveučilište na kojem ste doktorirali ukida doktorsku titulu. Nema sumnje da će kako Boras, tako i Sveučilište u Zagrebu, kako Barišić, tako i ministarstvo, podržati nacrt izmjena zakona skrojenog po njihovim privatnim potrebama.
O navedenim sukobima interesa, te izloženim sumnjama u pogodovanje, očitovat će se i Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa, kojem je GONG podnio prijavu protiv državnog dužnosnika ministra Barišića zbog višestrukog kršenja načela Zakona o sprječavanju sukoba interesa uzrokovanih propustima u zaštiti vjerodostojnosti funkcije koju obavlja i očuvanju povjerenja građana.