Državno izborno povjerenstvo pozvalo je sudionike referendumske promidžbe da najkasnije 24 sata prije dana održavanja referenduma javno objave podatke o izvoru sredstava i visini troškova referendumske promidžbe.
„Unatoč zakonodavnoj praznini, a imajući u vidu do sada dostignute demokratske standarde u Republici Hrvatskoj u području izbornih postupaka kao i visoke standarde u području transparentnosti i javnoj dostupnosti podataka o financiranju političkih subjekata i i izbornih kampanja“, Državno izborno povjerenstvo pozvalo je „sudionike referendumske promidžbe da najkasnije 24 sata prije dana održavanja referenduma javno objave podatke o izvoru sredstava i visini troškova referendumske promidžbe (npr. troškove spotova radijskih i/ili televizijskih, plakata, majica, bedževa, olovaka s otisnutim sloganima ili porukama koje bi upućivale na to kako da se birači izjasne)“, ističe DIP u svojem priopćenju o referendumskoj promidžbi i praćenju njezina financiranja.
Naime, niti Zakonom o referendumu, niti Zakonom o financiranju izborne promidžbe nije propisana obveza sudionika referenduma koji vrše promidžbu (za odnosno protiv) referendumskog pitanja objaviti izvore i iznose u tu svrhu utrošenih sredstava, a ne propisuje niti njihovo ograničenje. Stoga DIP nije ovlašten donijeti Obvezatnu uputu kojom bi sudionicima referendumske promidžbe bila propisana obveza javne objave izvora njihovih sredstava i troškova.
Međutim, pozivanje na dostignute prakse korak je u dobrom smjeru, kojim bi zakonodavac trebao nastaviti tako da odmah nakon izmjena Ustava donese novi Zakon o referendumu, kojim će se urediti niz tehničkih pitanja ključnih za transparentnost referendumskog postupka, uključujući i medijsko praćenje te financiranje kampanje. A koliko su jasni propisi važni, pokazuje se upravo na primjeru inicijative „U ime obitelji“, koja uporno ponavlja svoju priču o volonterima kao donatorima, ali još nigdje nije jasno predočila otkud joj sredstva kojima financira svoje aktivnosti pa hrvatski građani i dalje ne znaju tko će, kako je već upozoravano, „kupiti promjenu hrvatskog Ustava“.
I tako dok mnoge organizacije civilnoga društva na svojim stranicama godinama transparentno objavljuju izvještaje o radu i financijama, "kada bude propisano zakonom i kako bude propisano zakonom, tako ćemo i mi objavljivati podatke", poručuju izvođači „U ime obitelji“ ne otkrivajući tko su „naručitelji“ referenduma o braku i njihovih ostalih aktivnosti, a sve to dok ispijaju šampanjac i drže konferencije za novinare u luksuznim hotelima te bez naknade za korištenje „glume“ DIP u gradskim prostorima.