Gong je 2018. godine osporavao nove odredbe Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, tzv. Lexa Šerifa prema kojoj Vlada može raspustiti vijeća i skupštine ako ne usvoje proračun, dok župani, gradonačelnici i načelnici ostaju na funkcijama. Sedam godina od podnošenja prijedloga za ocjenu ustavnosti, Ustavni sud je odlučio da u tome nema ništa neustavno.
Gong je od Ustavnog suda zatražio ocjenu ustavnosti novog Zakona. Sporne su bile izmjene zakona kojima su značajno oslabljene ovlasti općinskih vijeća, gradskih i županijskih skupština, dok su načelnici, gradonačelnici i župani dobili više moći. Jednako je osporavala i nezavisna lista Sandre Švaljek, koja je smatrala da je time uloga predstavničkog tijela u donošenju proračuna svedena na formalnost i da nema stvarne mogućnosti odlučivanja o sadržaju proračuna, odnosno da koncentracijom ovlaštenja i političke moći nositelji izvršne vlasti mogu utjecati na raspuštanje predstavničkog tijela, što ugrožava Ustavom zajamčen položaj predstavničkog tijela kao jedinog nositelja prava na lokalnu samoupravu.
Takvo zakonsko rješenje odmah po donošenju kritizirali su i pravni stručnjaci. Tako je profesor ustavnog prava Robert Podolnjak upozorio da je neprihvatljivo da u stotinama općina, gradova i županija predstavnička tijela tijekom prosinca donose ili ne donose svoje proračuna na temelju dva bitno različita zakonska procesa, što po prethodnom zakonu može rezultirati obostranim raspuštanjem vijeća i izvršnog čelnika, a po novom razrješenjem ili vijeća ili izvršnog čelnika. Profesor upravne znanosti Vedran Đulabić dodao je k tome daje Lex Šerif praktički zabetonirao položaj izvršnog čelnika u općinama, gradovima i županijama i učinio ga praktično nesmjenjivim.
Ustavni sud nije prihvatio iznesene argumente te je u obrazloženju naveo da osporavanim izmjenama zakona ipak nije ugroženo ustavno pravo na lokalnu samoupravu. Naime, novi zakon ipak uređuje situaciju kad Vlada razrješuje i općinskog načelnika, gradonačelnika odnosno župana ako ovaj ne predloži proračun predstavničkom tijelu ili povuče prijedlog prije glasovanja o proračunu u cjelini te ne predloži novi prijedlog proračuna u roku koji omogućuje njegovo donošenje. Na ovaj način ni izvršna vlast jedinica lokalne samouprave nije pošteđena od sankcije razrješenja od strane Vlade RH, navodi se u obrazloženju.