Gong je prijavio slučaj velikog nedjeljnog intervjua kandidata Dragana Primorca u Večernjem listu zbog sumnje da se radi o prikrivenoj promociji, koja, osim što nije dozvoljena, može dovesti u zabludu građane i građanke, narušiti fer izbornu utakmicu i oslabiti povjerenje građana u medije. Gong je zatražio reakciju od Državnog izbornog povjerenstva, Ministarstva kulture i medija, Vijeća za elektroničke medije i Hrvatskog novinarskog društva.
Prema Zakonu o medijima, sponzorirani sadržaji u medijima moraju biti jasno označeni te je za prikriveno oglašavanje propisana i novčana kazna. Nadalje, prema Zakonu o elektroničkim medijima, političko oglašavanje dozvoljeno je samo u vrijeme izborne kampanje, koja službeno još nije počela. Prikriveno oglašavanje otvara i pitanje neprijavljenih troškova u kampanji.
Veliki intervju Dragana Primorca, objavljen u nedjeljnom tiskanom izdanju Večernjeg lista, a potom i u online izdanju iste novine, kao autorica potpisuje Doris Kezić, voditeljica native oglašavanja u Večernjem listu. Slučaj je Gongu prijavila građanka, a kako je iz javnih izvora vidljivo da se radi o voditeljici native odjela, a dodatnim uvidom u njezin raniji rad utvrdili smo da se radi o osobi specijaliziranoj za native oglase, a ne novinarki, Gong sumnja da je ovaj intervju zapravo prikriveni plaćeni oglas.
Pozvali smo Vijeće za elektroničke medije kao nacionalnog regulatora za elektroničke medije i Ministarstvo kulture i medija da istraže je li došlo do povrede Zakona o medijima i Zakona o elektroničkim medijima.
Pozvali smo i Državno izborno povjerenstvo da se očituje je li navedeni intervju plaćeni oglas, koji nije tako naznačen, pa prema tome zavarava i manipulira građanima. Također, molimo DIP da se očituje o praksi plaćenih intervjua prije nego počne službena kampanja. Ukazali smo DIP-u, da u slučaju prikrivenog oglašavanja, troškovi ostaju skriveni, a u kampanji je potrebno prijaviti svaki trošak, stoga i onaj nastao prije početka službene kampanje.
Gong se obratio i Hrvatskom novinarskom društvu, pozivajući ih na reakciju, naglašavajući da prikriveno oglašavanje slabi novinarstvo i narušava povjerenje građana i građanki u medije. Vijeće časti HND-a pitali smo je li ovim intervjuom prekršen novinarski kodeks.
Native oglašavanje predstavlja plaćenu promociju u kojoj oglas nalikuje na uobičajeni novinski članak ili novinarski sadržaj, odnosno odgovara formi medija na kojem se prikazuje. Iako sveprisutno, native oglašavanje predstavlja opasnost za novinarstvo, zbog moguće manipulacije čitateljstvom, ali i suzbijanja kritičkoga propitivanja što je jedna od ključnih uloga medija.