Što su mediji i zašto su važni, kako razumjeti medijske navike građana i načine informiranja, s kakvim se izazovima suočava novinarstvo i kako se obraniti od dezinformacija i sadržaja generiranog umjetnom inteligencijom - ovo su pitanja na koja su odgovor dobili nastavnici i nastavnice koji su sudjelovali na Gongovoj edukaciji medijske pismenosti.
Njih 16 iz različitih gradova Hrvatske sudjelovali su na edukaciji 17. i 18. svibnja u Zagrebu.
Dio njih već provodi izvannastavne aktivnosti iz područja medijske pismenosti, dok su se ostali prijavili za edukaciju jer prepoznaju da su im neophodna dodatna znanja i vještine za educiranje učenika.
,,Odrastao sam u neko drugo vrijeme kada ovaj sadržaj nije bio dio osnovnog formalnog obrazovanja i osjećam da mi nedostaju te vještine”, kaže Ivan Bituljac, iz Tehničke škole iz Slavonskog Broda.
Ovaj sudionik edukacije u školi vodi izvannastavnu aktivnost medijske pismenosti i s učenicima obilježava Dane medijske pismenosti.
,,Mislim da je to jedna od važnih vještina koju bismo svi trebali imati za život u 21. stoljeću, o kojoj ne znamo dovoljni ni mi nastavnici, a pogotovo učenici”, kaže Bituljac.
Istraživanje medijske pismenosti učitelja razredne nastave i nastavnika Hrvatskog jezika pokazuje da većina njih smatra da nisu dovoljno educirani i medijski pismeni da bi mogli učenike educirati o sadržajima iz područja medijskog obrazovanja, a tek manji broj njih sudjelovao je u programima neformalnog medijskog obrazovanja (12,6 % učitelja razredne nastave i 21,9 % učitelja Hrvatskog jezika).
Medijsko obrazovanje u obrazovnom sustavu nije poseban predmet već ga nastavnice mogu predavati kao međupredmetni sadržaj. Tako nastavnica Ida Dvorščak iz XVIII. gimnazije iz Zagreba kroz predmet Retorika učenike podučava i medijskim temama.
,,Moj glavni motiv, zbog kojeg sam ovdje, je odgajati i obrazovati mlade ljudi koji će biti u stanju kritički razmišljati o porukama koje ih okružuju i aktivno participirati”, kazala je ona.
Edukacija medijske pismenosti je jedna u nizu stručnih usavršavanja koje Gong organizira za učitelje kako bi im omogućio stjecanje znanja i vještina iz politike, medija i funkcioniranja Europske unije koje mogu primijeniti kroz nastavu.