Ulaskom Hrvatske u EU, svaki građanin postaje dio europske zajednice, gdje je razumijevanje europskih institucija, mehanizama i procesa donošenja odluka postalo ključna komponenta građanske pismenosti. Osnovni modul stručnog usavršavanja, za nastavnice i nastavnice pretežito iz srednjoškolskog obrazovanja, započet je povijesnim pregledom europskog zajedništva i puta od Europske ekonomske zajednice do formiranja EU. Dr.sc. Antonija Ivančan, s Katedre za Europsko pravo Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, sudionike je uvela u značajne uloge institucija EU - što radi i čime se bavi Europski parlament, Europsko vijeće, Europska komisija, Vijeće EU i Sud Europske unije.
O javnim politikama Europske unije, nadležnostima tijela i samim zakonodavstvenim tipologijama, sa sudionicima je razgovarao politolog, doc. dr. sc. Mario Munta s Fakulteta političkih znanosti.
Program stručnog usavršavanja nastavljen je drugog dana predavanjem dr.sc. Davora Petrića, s Katedre za Europsko javno pravo, istaknuvši ključne elemente koji oblikuju pravni okvir EU, uloge pojedinca u nadzoru poštivanja prava te nadležnosti Suda Europske unije.
Nakon teoretskog dijela edukacije, sudionicima su se pridružili članovi Hrvatskog debatnog društva, koji su kroz stavove afirmacije i negacije, sudionicima demonstrirali debatu na temu “Članstvo u Europskoj uniji donosi više štete nego koristi”. Debata Hrvatskog debatnog društva moći će poslužiti nastavnicima i nastavnicama u metodološkom pristupu i radu s učenicima.
Za kraj pročitajte neke od dojmova naših sudionica i sudionika edukacije:
“Mislim da su ove edukacije za nastavnike nešto što bi nastavnicima moglo poslužiti u njihovom poslu dalje s učenicima. Jako mi se dopada što ste pozvali stručnjake iz različitih područja (pravnike, politologe, ekonomiste) koji svako u svome polju može doprinijeti objašnjenju o funkcioniranju Europske unije. Imala sam prilike poslušati jedinstveno predavanje koje objedinjuje sve te teme “, objasnila je Monika Petrinec, profesorica njemačkog i engleskog jezika i književnosti
“Što se tiče aktivnosti koje ću primijeniti, budući da sam već sudjelovao na političkoj pismenosti, gdje sam primijenio određene element u podcast s učenicima, tako ću koristiti znanja koja su ovdje stečena da učenicima prenesem temeljene stvari o EU s kojom možda nisu upoznati i da ih potaknem na aktiviranje djelovanje u vrijeme EU parlamentarnih izbora koji će uslijediti u lipnju”, rekao je Mirko Milak, profesor povijesti u jednoj zagrebačkoj srednjoj školi