Medijska pismenost u izbornoj godini - što kao građanke možemo poduzeti?

29. veljače 2024.
Medijska pismenost u izbornoj godini - što kao građanke možemo poduzeti? 1

Zbog čega je medijska pismenost važna, posebice u izbornoj godini, kako kritički evaluirati informacije s kojima se susretnemo na digitalnim platformama te na koje načine prepoznati da gledamo tekst i fotografije nastale putem AI alata, bile su teme Gongove radionice "Navigiranje morem informacija: Medijska pismenost 21. stoljeća”, koju su 28. veljače 2024. u prostoru Gradske knjižnice Rijeka održali naša Milica Bogdanović i Matej Mikašinović-Komšo.

Kroz tri sesije smo građankama pružili znanja, vještine i alate za kritičku evaluaciju informacija, efikasnijeg navigiranja digitalnim platformama, sposobnosti donošenja odgovornijih odluka vezanih za sadržaj s kojim stupe u kontakt te otpornost prema neprovjerenim informacijama. Pritom smo te vještine i alate praktično primijenili putem interaktivne sesije, u kojoj su sudionice raspravljale, na temelju primjera, koji faktori fotografije nastale putem umjetne inteligencije čine uočljivima, naspram stvarnih fotografija. U zadnjoj su interaktivnoj sesiji sudionice prolazile kroz četiri istinita slučaja iz prošlih izbora, u kojima je došlo do nedopustive sprege politike i medija, kako bi uvidjeli načine na koje bi vještine medijske pismenosti omogućile prepoznavanje situacija narušavanja izbornog integriteta. 

Iako je radionica u Rijeci završila, s ovakvim radionicama nismo gotovi, jer je planiramo održati još nekoliko puta kroz ovu i sljedeću godinu, i to ne samo u Zagrebu, već i u Dubrovniku i Osijeku, kako bi osnažili kompetencije medijske pismenosti svih građana i građanki. Očekujte uskoro više informacija o njima!

Adria Digital Media Observatory (ADMO) je multidisciplinarni centar za provjeru točnosti i istraživanje dezinformacijskih narativa u digitalnom okruženju, promoviranje i edukaciju o medijskoj i digitalnoj pismenosti - kako građana i građanki, tako i novinara i novinarki, kao i sudjelovanje u zagovaranju i implementiranju javnih politika od EU do nacionalne razine.

Hrvatsko-slovenski hub smješten je na Sveučilištu u Dubrovniku (UNIDU), dok u njegovom radu sudjeluju: Fakultet političkih znanosti u Zagrebu (FPZG), Fakultet elektrotehnike i računarstva (FER), Filozofski fakultet u Zagrebu (FFZG), Gong, N1 Televizija, Agence France Presse (AFP), Oštro i XWiki.

Medijska pismenost u izbornoj godini - što kao građanke možemo poduzeti? 2
Medijska pismenost u izbornoj godini - što kao građanke možemo poduzeti? 3
Medijska pismenost u izbornoj godini - što kao građanke možemo poduzeti? 4
Medijska pismenost u izbornoj godini - što kao građanke možemo poduzeti? 5
Medijska pismenost u izbornoj godini - što kao građanke možemo poduzeti? 6
Medijska pismenost u izbornoj godini - što kao građanke možemo poduzeti? 7
chevron-right