Radionica digitalne medijske pismenosti - Kako se nositi s informacijama tijekom izborne godine?

Zašto je bitno biti medijski pismen u kontekstu nadolazeće izborne godine i rasta digitalnih platformi, kako funkcioniraju dezinformacije te kako AI utječe na stvaranje sadržaja, bile su teme Gongove radionice "Navigiranje morem informacija: Medijska pismenost 21. stoljeća”, koju su 29. rujna 2023. u prostoru Udruge MaMa održali naša Lucija Dumančić i Matej Mikašinović-Komšo.
Kroz četiri sesije smo građankama pružili znanja, vještine i alate za kritičku evaluaciju informacija, efikasnijeg navigiranja digitalnim platformama, sposobnosti donošenja odgovornijih odluka vezanih za sadržaj s kojim stupe u kontakt te otpornost prema neprovjerenim informacijama. Pritom smo te vještine i alate praktično primijenili putem interaktivne sesije, u kojoj su sudionice raspravljale o četiri istinitih slučaja iz prošlih izbora, gdje je došlo do nedopustive sprege politike i medija.
S ovom radionicom nismo gotovi, jer je planiramo održati još nekoliko puta kroz ovu i sljedeću godinu, i to ne samo u Zagrebu, već i u ostalim gradovima u Hrvatskoj, kako bi osnažili kompetencije medijske pismenosti svih građana i građanki. Očekujte uskoro više informacija o njima!
Adria Digital Media Observatory (ADMO) je multidisciplinarni centar za provjeru točnosti i istraživanje dezinformacijskih narativa u digitalnom okruženju, promoviranje i edukaciju o medijskoj i digitalnoj pismenosti - kako građana i građanki, tako i novinara i novinarki, kao i sudjelovanje u zagovaranju i implementiranju javnih politika od EU do nacionalne razine.
Hrvatsko-slovenski hub smješten je na Sveučilištu u Dubrovniku (UNIDU), dok u njegovom radu sudjeluju: Fakultet političkih znanosti u Zagrebu (FPZG), Fakultet elektrotehnike i računarstva (FER), Filozofski fakultet u Zagrebu (FFZG), Gong, N1 Televizija, Agence France Presse (AFP), Oštro i XWiki.





