Gong je ovaj vikend održao trodnevnu edukaciju medijske pismenosti u Gornjoj Stubici, za 15 zainteresiranih nastavnica i nastavnika.
Sastavni i neizostavni dio građanske pismenosti je i medijska pismenosti. Mediji su nezaobilazan kanal informiranja i akter suvremenih političkih procesa, te utječu na formiranje javnog mnijenja i stavova.
Razvijanje kompetencija učitelja i učiteljica za medijsko obrazovanje učenica i učenika koje uključuje i razvijanje kritičkog odnosa prema medijskim sadržajima u tiskanim, elektroničkim i digitalnim medijima jedna je od kontinuiranih aktivnosti Gonga.
Cilj stručnog usavršavanja za učitelje je kroz neformalni edukativni program osvijestiti na koji način funkcioniraju mediji unutar hrvatskog, ali i globalnog društvenog i političkog konteksta, te kako takvim procesom unaprijediti medijsku pismenost polaznika. Također, cilj modula je razvijanje kompetencija za poučavanje učenica i učenika o medijima te za razvijanje kritičkog odnosa prema medijskim sadržajima u tiskanim i elektroničkim i digitalnim medijima.
Obrazovni program uključuje teme kao što su: pravo na informacije i mediji kao izvor informacija, promoviranje i kršenje prava, osobito dječjih, u medijima, stereotipi i predrasude u medijima, djeca, mediji i oglašavanje, utjecaj medijskih sadržaja na djecu i mlade, medijski sustav u Hrvatskoj i regiji te povjerenje u medije, primjereno, odgovorno i sigurno korištenje interneta, kritičko čitanje i dekonstrukcija medijskog sadržaja, govor mržnje u medijima.
Kroz Gongovu medijsku pismenost nastoji se potaknuti:
- kritičko razumijevanje medija i njihove uloge u društvu;
- razvijanje kompetencija za poučavanje učenika o ulozi medija i za kritičku analizu medijskih sadržaja;
- sudionike i sudionice da nakon treninga mogu samostalno podučavati učenike i učenice na koje načine se sadržaji uobličavaju grafički (vizualno) i tekstualno, kako zadobivaju smisao i prenose poruku te kako kritički analizirati te medijske poruke, poznavati situaciju vezanu uz vlasništvu nad medijima, razlikama između privatnih, javnih i civilnih (community) medija;
- da sami sudionici razumiju rizike i opasnosti medija (osobito interneta), prepoznati kršenja prava u medijima, kao i mehanizme kojima se možemo zaštititi.