Dok je Građanski odgoj i obrazovanje u njemački obrazovni sustav uključen od samog osnutka države,i to na temelju ustava i temeljnih zakona, kao predmet u Francuskoj uveden je još 1996. godine, a u Austriji se predaje u školama od 1999., čime se učenice i učenici pripremaju za aktivno sudjelovanje u demokraciji, Hrvatska ni u 2022. godini ne pokazuje volju za sustavno i kvalitetno provođenje građanskog odgoja i obrazovanja. Pokazali su to rezultati rada „Komparativna analiza institucionalizacije građanskog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj, Austriji, Francuskoj i Njemačkoj“, koju je istraživačica i profesorica na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu Monika Pažur izradila za Gong.
Cilj komparativne analize je dobiti uvid u dobre primjere institucionalizacije građanskog odgoja u navedenim zemljama, koje bi koristile u razvoju i implementaciji Građanskog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj.
Pregledom implementacije građanskog odgoja i obrazovanja u državama uključenim u komparativnu analizu, izuzev u Hrvatskoj, studentice i studenti na učiteljskim studijima i nastavničkim smjerovima sustavno su i kvalitetno educirani o ljudskim pravima i demokraciji, čak postoje i studiji na kojima se učiteljice pripremaju za vođenje predmeta iz područja demokracije. S druge strane, u Hrvatskoj su organizacije civilnog društva te koje zagovaraju i rade na uvođenju građanskog odgoja u škole. Iako je ovaj utjecaj civilnog sektora itekako važan i nužan, neophodna je suradnja i volja nacionalnih i lokalnih vlasti kako bi se GOO sustavno, kvalitetno i dugotrajno "uselio" u škole.
U Njemačkoj znanstvenici tragaju za više centraliziranim načinima provedbe predmeta iz područja građanstva, u Austriji se teži profesionalizaciji učitelja za provedbu građanskog odgoja i obrazovanja, a u Francuskoj se nastoji osigurati kvalitetu građanskog odgoja i obrazovanja unapređenjem inicijalnog obrazovanja učitelja. Ipak, u Hrvatskoj, u kojoj su učenici u najvećoj mjeri zakinuti za učenje o ljudskim pravima i demokraciji, najmanje se priča o Građanskom odnosu i obrazovanju, a s nacionalne razine ne dolazi nikakav poticaj za sustavnijim pristupom.
Više od desetljeća Gong zagovara sustavno i kvalitetno uvođenje odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u odgojno-obrazovni sustav. Prijeka je potreba da naš sustav i naše društvo odgaja aktivne i odgovorne učenice i učenike svjesnih vlastitih prava i odgovornosti što nam potvrđuju i porazni rezultati o stupnju razvoja demokracije u našim osnovnim i srednjim školama iz kojih vidimo koliko malo učenice i učenici imaju znanja o demokraciji, a nastavnice i profesorice se ne osjećaju educirano, pripremljeno i kompetentno za podučavanje o demokraciji. Premda je iznimno važno da se Građanski odgoj i obrazovanje uvede u što već broj lokalnih sredina i škola, još je važnije da se ta aktivnost uvede planirano, kvalitetno i održivo.
Preporuke iz Gongove analize: