Kako to, ministrice Divjak?

04. lipnja 2018.

Godinu dana nakon prosvjeda Hrvatska može bolje, kojim se tražila transparentnost i poštivanje kriterija u procesu obrazovne reforme, a koji je HNS iskoristio za političku trgovinu, GOOD inicijativa s razočaranjem primjećuje da su sva očekivanja građana u potpunosti iznevjerena. 

Ministrica Divjak obećavala je analizu procesa, transparentnost, poštivanje kriterija, ali je napravila sve suprotno. Natječaji su izigrani, kriteriji zanemareni, a analize spremljene u ladicu.

Uz sve to, odustalo se i od cjelovitosti kurikularne reforme odbacivanjem Okvira nacionalnog kurikuluma. Tako se projekt preimenovao u Školu za život, a zanemareni su dosadašnji kanali kojima se informirala i uključivala javnost u praćenje provedbe Strategije i reforme kao što su web stranice http://www.novebojeznanja.hr/ i http://www.kurikulum.hr/ što i na simboličkoj razini šalje poruku o prekidu i diskontinuitetu koji je nastupio.

1.6.2017. ministrica je podržala prosvjede za Cjelovitu kurikularnu reformu; 1.6.2018. odustala je od nje. Moramo pitati: „Kako to, ministrice Divjak?“.

Ministrica možda ima neku viziju što je to „Škola za život“, ali tu viziju ne komunicira s javnosti niti imamo potvrdu da je ta vizija usklađena sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije. Umjesto toga gledamo promotivnu komunikaciju preko stranačkih web stranica i stranica ministarstva iz koje saznajemo da ministrica i njen tim puno rade i puno putuju. Međutim, postavlja se pitanje što rade i kakve će promjene donijeti škola za život te planiraju li se promjene dugoročno ili samo na jedan ministarski mandat?

Naime, od dolaska ministrice Divjak izbačeni su iz reforme okviri za vrednovanje učeničkih postignuća kao i oni za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća djece i učenika s teškoćama te darovite djece i učenika.

S druge strane, novac namijenjen kurikularnoj reformi u najvećem će dijelu biti potrošen na informatičku opremu. Naravno, informatizacija škola je potrebna, ali zanemarivanje ostalih segmenata i cjelovitosti reforme na kvalitativnoj razini dugoročno neće donijeti pomak pa makar imali najmodernije opremljene škole.

GOOD inicijativa istovremeno je ministrici Divjak dostavila pitanja o nastavku cjelovite kurikularne reforme.

chevron-right