Access Info Europe i 53 podnositelja zahtjeva diljem Europe podnijeli su žalbu EU ombudsmanu jer Europska komisija nije registrirala, obradila i odgovorila na zahtjeve kojima se traže informacije o putnim troškovima povjerenika.
Access Info Europe i 53 podnositelja zahtjeva za pravom na pristup informacijama iz cijele Europe podnijeli su žalbu EU ombudsmanu jer Europska komisija nije registrirala, obradila i odgovorila na zahtjeve koji se tiču putnih troškova povjerenika, iako su podneseni prije 5 mjeseci, u siječnju 2017.
Zajednička žalba ističe 4 zasebna kršenja europskih pravila transparentnosti:
(1) ne-registriranje 152 zahtjeva;
(2) ne-obradu 188 zahtjeva;
(3) ne-odgovaranje na 51 žalbu;
(4) ne-obrada zahtjeva koji se tiču troškova predsjednika Junckera, potpredsjednika Timmermansa i povjerenika Cañete, Stylianides i Oettinger, bez zakonitog obrazloženja.
"Ponašanje Generalnog tajništva Komisije je bez presedana", izjavila je Helen Darbishire, izvršna direktorica Access Info-a. "Ovakvim odbijanjem obrade zahtjeva krše se temeljna ljudska prava garantirana EU ugovorima". Kako je zaključila, "Šokantno je da se putni troškovi najodgovornijih dužnosnika EU ne pohranjuju u digitalnom formatu. Jasno je da su potrebna značajna poboljšanja u evidenciji Europske komisije".
Kampanja za pristup informacijama troškovima povjerenika je otvorila i pitanje vođenja evidencija o troškovima jer je Access Info informiran da informacija ne postoji u digitalnom formatu te da je za pripremu, pregled i brisanje osobnih informacija potrebno 75 radnih dana. Žalbom se od EU ombudsmama traži da Komisiji preporuči ne samo da odgovori na zahtjeve o putnim troškovima, već i da se unaprijedi loša praksa vođenja dokumentacije, kako bi osnovne informacije poput koliko je novca ukupno potrošeno na službena putovanja bile lako dostupne ili čak proaktivno objavljivane.