Učitelji i ravnatelji za građansku pismenost učenika

24. studenoga 2016.

Održan je novi ciklus GONG-ovog obrazovnog programa za odgojno-obrazovne radnike koji je razvijen i proveden u suradnji sa stručnjacima iz znanstveno-istraživačkih institucija, ali s dodatnim fokusom na demokratizaciju škole,

GONG je tijekom proteklih pet godina organizirao neformalni program stručnog usavršavanja učitelja/ica pod nazivom Edukacija za građansku pismenost.  S obzirom na složenost i kompleksnost suvremenih političkih procesa program je podijeljen u tri dijela tzv. modula: politička pismenost, EU pismenost i medijska pismenost.

Ove godine GONG je edukaciju upotpunio novom temom demokracije u školama i pozvao na uključivanje osobito ravnatelje/ice i stručne suradnike/ice.  Dodatni fokus je na demokratizaciji škole kako bi demokratska škola pripremala učenike za život u demokratskom i pluralističkom društvu. Edukacija je ukupno trajala 40 sati i provedena je kroz višednevne susrete u Zadru i Zagrebu, a sve sudionice i sudionici dobili su Gongovu potvrdu o sudjelovanju.

Program financijski podržava Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva kroz program Centri znanja za društveni razvoj, a podršku za razvoj programa medijske pismenosti osigurao je US Department of State - Alumni Engagement Innovation Fund.

Koordinatorica programa je Martina Horvat, prof. socijalna pedagoginja, a voditelj Berto Šalaj, Fakultet političkih znanosti. Za svaki modul zaduženi su renomirani stručnjaci iz pojedinih područja iz organizacija civilnog društva i sa Sveučilišta u Zagrebu kao što su Iris Goldner Lang, Viktorija Car, Snježana Vasiljević i Lana Ciboci.  Sudionici su bili 18 zainteresiranih ravnatelja/ica i stručnih suradnika/ica koji smatraju da će sadržaje i metode iz ovog područja moći upotrebljavati u svom radu. Opisali su sadržaj edukacije korisnim i primjenjivim, a predavače kao kvalitetne te ističu značaj ovakvih edukacija i potrebu da se organizira njih više i u duljem trajanju.

Sudionici su zajedno s voditeljima promišljali o tome kako razvijati građansku kompetenciju i medijsku pismenost mladih, a kao rezultati ovih promišljanja bit će izrađeni prigodni priručnici i radni materijali koji će biti dostupni za korištenje širem krugu zainteresiranih za građanski odgoj i obrazovanje.

chevron-right