U prva četiri dana više od 160.000 potpisa, a još ih se zbraja – preliminarne su brojke koje je pred novinare iznijela inicijativa „Ne damo naše autoceste“, istaknuvši zadovoljstvo tijekom prikupljanja potpisa za referendum protiv davanja autocesta u koncesiju, koje je počelo u subotu 11. listopada i trajat će do 25. listopada. Ne strahuju da potpisa neće biti i više nego dovoljno, a priče o navodnom Vladinom odustajanju od ovog načina monetizacije prokazuju kao obmanu i pokušaj zbunjivanja građana.
Kao i prikupljanje (koje će trajati do 25. listopada), tako je i prebrojavanje dosad skupljenih potpisa za referendum protiv davanja autocesta u koncesiju još uvijek u tijeku. Naime, u mjestima za koja su dozvole za štandove stizale nakon subote tek je počelo prikupljanje, a zahvaljujući javljanju novih volontera inicijativa „Ne damo naše autoceste“ planira otvoriti i nova mjesta za prikupljanje potpisa.
Međutim, naglašavaju da su već sad zadovoljni dinamikom prikupljanja i brojem potpisa te zahvaljuju volonterima i građanima koji se ne daju zastrašiti, kako je kazao Teodor Celakoski: „160.000 potpisa u četiri dana govori da građani nemaju povjerenja u ovu Vladu i da se ne daju zastrašiti izjavama kako nema alternative i da neće biti novaca za penzije, za plaće, za Pelješki most. Građani, očito, ne vjeruju ni iskazima iz Vlade da se planira odustati od davanja autocesta u koncesiju“.
Prikupljanje punom parom: svaki potpis – zlata vrijedan!
No, „iako je riječ o izvrsnom rezultatu, ključno je da građani i dalje sudjeluju u prikupljanju potpisa jer je svaki potpis zlata vrijedan. Vladi želimo poslati jaku poruku i stoga nećemo stati s prikupljanjem ni onda kada zadovoljimo zakonski minimum. Ove najave iz Vlade da planira odustati, ne treba tumačiti nikako drugačije nego kao obmanu i pokušaj odgovaranja građana od potpisivanja kao da je sve već riješeno“, poručio je Celakoski.
Zadovoljstvo brojem dosad prikupljenih potpisa dijeli i njegov kolega iz Inicijative Mijat Stanić, tim više jer, kako je istaknuo, ovdje nije riječ o potpisima iz cijele Hrvatske, primjerice, u Iloku, Vukovaru i Kninu tek je nakon jučer dobivenih dozvola počelo prikupljanje, a danas će krenuti i u još nekim novim mjestima. „Izjave o navodnom odustajanju samo su pokušaj zbunjivanja građana i neće nas zaustaviti u prikupljanju potpisa i našoj Inicijativi jer ne radimo to samo zbog potencijalne odluke ove Vlade, nego želimo pokazati stvarno stanje na terenu i da ni buduće Vlade autoceste kao strateški resurs Republike Hrvatske ne mogu dati u koncesiju“.
Ako ne koncesija – koja je alternativa?
Što se tiče priče oko Pelješkog mosta - da ga „neće biti ako ne prođe monetizacija, ona ne drži vodu jer će njegova izgradnja 85 posto biti financirana iz europskih fondova. I jedino čega, odnosno koga nakon naše akcije neće biti, kako se nadamo, jest ministar prometa jer je i sam izjavio da će dati ostavku ako ne prođe monetizacija“, podsjetio je Stanić, a Celakoski ponovno upozorio: „Ova neodgovorna Vlada pokušava svoju neuspješnu politiku zakrpati budućnošću hrvatskih građana“.
„Već godinu dana savjetujemo se s različitim stručnjacima, govorimo temeljem projekcija onih koji su dobro upućeni i sigurno ćemo riješiti dug, ali ne koncesijom, nego obveznicama ili reprogramom duga“, kazao je Stanić i dodao: „Ako prođe varijanta koncesije, dobit će se morati dijeliti između RH, mirovinskih fondova i koncesionara. U slučaju obveznica sva će dobit ići hrvatskim građanima i mirovinskim fondovima, a mi želimo da svaka kuna ide hrvatskim građanima. Želimo da svaka kuna zarađena od cestarine ide u vraćanje duga HAC-a i ARZ-a, a višak u proračun i mirovinskim fondovima te u dobit građanima putem obveznica".