Neke su tjeskobe zajedničke, ali neke su osude jače

14. listopada 2014.

Kao i druge mlade osobe, i mlade lezbijke, gejevi, biseksualne i transrodne osobe prolaze određen stres i tjeskobu kao dio odrastanja, no istovremeno se moraju se nositi i s identitetom zbog kojeg će biti stigmatizirane, i to bez potpore roditelja koji često upravo sami postaju opresori.

S obzirom na to da često ni u školama neće naići na potporu, bilo zbog odbacivanja i osude od strane stručnih djelatnika, bilo zato jer i samom stručnom osoblju nedostaje informacija i adekvatnog znanja u području psihosocijalne podrške za LGBT mlade, lezbijska organizacija Rijeka "LORI" radi na  smanjenju homo/bi/transfobije u srednjim školama i osiguranju adekvatne podrške za LGBT srednjoškolsku populaciju.

Nejednakost, socijalna isključenost i diskriminacija negativno utječu na zdravlje, dobrobit, uspjeh i postignuća djece i mladih, pa tako zlostavljanje (bullying) i homo/bi/transfobija koje trpe mlade LGBT osobe u svojoj školskoj okolini ostavlja posljedice na njihovu fizičku i emocionalnu dobrobit kao i na sudjelovanje i (ne)uspjeh u školi.

Dok u Hrvatskoj nema jasnih brojki koliko je srednjoškolaca i srednjoškolki izloženo zlostavljanju u školama zbog njihove seksualne orijentacije i/ili rodnog identiteta, u istraživanju provedenom u Velikoj Britaniji 66 posto LGBT mladih doživjelo je zlostavljanje u školi. Čak 58 posto njih nije nikad prijavilo nasilje, a polovica zbog njega izostaje iz škole.

Stoga je LORI uz financijsku podršku Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva odlučila educirati stručno osoblje u šest srednjih škola u Rijeci te izraditi brošure za njih i za tinejdžere i tinejdžerice, kao i u sklopu jačanja analitičkih i zagovaračkih kompetencija kroz projekt LIBERA u suradnji sa Centrom za LGBT ravnopravnost te izraditi smjernice za suzbijanje homo/bi/transfobije u srednjim školama u Hrvatskoj.

Coming out i problematika povezana s prihvaćanjem vlastite seksualne orijentacije i rodnog identiteta, pitanje otkrivanja roditeljima te njihove reakcije i put prihvaćanja, problem nasilja u obitelji nad LGBT mladima, homo/bi/trans fobija i načini njezine manifestacije, nasilje (bullying) u srednjim školama nad LGBT mladima te uloga školskog psihologa/ginje – posebno su značajne teme za psihosocijalno zdravlje mladih LGBT osoba, koje je obuhvatila edukacija usmjerena razvijanju znanja i vještina stručnog osoblja srednjih škola kako bi LGBT mladima pružili adekvatnu i profesionalnu podršku, a rezultirala je uspješnom suradnjom sa stručnim osobljem škola.

chevron-right