Građansko obrazovanje u službi izgradnje demokratskog društva

12. travnja 2013.

Građanski odgoj i obrazovanje treba razvijati u formalnom odgojno-obrazovnomsustavu, a za uspješnu provedbu nužno je osigurati potrebne resurse i uvjete kako bi mladi mogli ne samo učiti, nego i iskustveno razvijati svoje vještine – istaknuto je na okruglom stolu „Znam, razmišljam, sudjelujem: građanski odgoj i obrazovanje“ održanom u  Osijeku u okviru istoimene kampanje u organizaciji Mreže mladih Hrvatske, GONG-a i Centra za mirovne studije.

U sklopu nedavno započete javne kampanje za informiranje i osvještavanje građana o uvođenju Građanskoga odgoja i obrazovanja u Osijeku je 11. travnja u prostoru Udruge za rad s mladima Breza održan okrugli stol u čijem je prvom dijelu prikazana eksperimentalna provedba građanskog odgoja i obrazovanja u školama. Usmjeren na podršku njegovom uvođenju je projekt „Novo doba ljudskih prava i demokracije u školama“, koji je predstavila Monika Rajković, predstavnica Mreže mladih Hrvatske zajedno s Marijom Garić, pedagoginjom u Osnovnoj školi I. G. Kovačića u Velikoj koja eksperimentalno provodi građanski odgoj i obrazovanje te Marijom Sablić s osječkog Učiteljskog fakulteta, koja je predstavila aktivnosti građanskog obrazovanja studenata.

Što je potrebno za uspješnu provedbu?

Zaključeno je da je potrebno razvijati građanski odgoj i obrazovanje u formalnom odgojno-obrazovnom sustavu, ali da je za uspješnu provedbu nužno osigurati potrebne resurse kao što su: plansko i strateško uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja, edukacija obrazovnih djelatnika i osiguravanje potrebnih priručnika, materijali za učenike te financije za povećanje satnice nastavnicima i učiteljima kao i za omogućavanje praktičnog učenja razvojem vještina. Naglašeno je i da treba osigurati uvjete da učenici mogu iskustveno učiti i razvijati svoje vještine.

U drugom su djelu predstavljeni neformalni obrazovni programi organizacija civilnog društva, i to Nansen dijalog centra iz Osijeka, Udruge za rad s mladima Breza, Volonterskog centra Osijek, Ženske udruge Izvor i Proni centra za socijalno podučavanje. Ove organizacije civilnog društva naglasile su mogućnosti suradnje sa školama i podršku kvalitetnoj provedbi građanskog odgoja i obrazovanja. U tom je smjeru govorila i Sandra Pernar, savjetnica u Uredu za udruge Vlade RH, koja je naglasila važnost građanskog obrazovanja za izgradnju demokratskog društva, kao i  važnost certificiranja programa neformalnog obrazovanja.

chevron-right