Svinje, konji, kraljica – slika javnog interesa u medijima

25. veljače 2013.

Što je zajedničko svinjogojskoj udruzi „Pikača“, Udruzi uzgajivača posavskoga konja, Milanu Bandiću, „Kraljici Hrvatske“ te Hrvatskom nogometnom savezu i Hrvatskom olimpijskom odboru? Svi su oni Vijeću za elektroničke medije u 2011. godini podnijeli pisano očitovanje o postojanju javnog interesa i o značenju televizije ili radija kao elektroničkog medija za njihov rad.

S obzirom da su mediji među ključnim društvenim akterima, koncesije su uvijek tražena roba, kako na nacionalnoj, već prilično potrošenoj, tako i na lokalnoj razini. Važnosti četvrte ili sedme sile, ovisi kako se već gdje naziva medije, često ih pogrešno izjednačavajući s novinarima, svjesni su različiti sudionici širokoga spektra.

Prema Zakonu o elektroničkim medijima Vijeće za elektroničke medije provodi pripremne radnje za davanje koncesije sukladno Zakonu o koncesijama, a jedna od njih je i Javni poziv organizacijama civilnoga društva te institucijama i ostalim zainteresiranim pravnim i fizičkim osobama s određenog područja koncesije da dostave pisano očitovanje o postojanju javnog interesa te o značenju televizije iii radija kao elektroničkog medija za njihov rad.

Raspon onih koji se javljaju doista je širok i zanimljiv sudeći primjerice, temeljem 55 očitovanja koliko ih je bilo početkom 2011. godine, kako se navodi u odgovoru Vijeća GONG-u koji je početkom ove godine pomoću Zakona o pravu na pristup informacija tražio dostavu preslika pisanih očitovanja o postojanju javnog interesa za televiziju digitalne regije D4 (grad Zagreb, Zagrebačka, Sisačko-moslavačka, dio Krapinsko-zagorske i dio Karlovačke županije) kao odgovor na Poziv za iskazivanje javnog interesa za djelovanje elektroničkih medija objavljen 20.1.2011.

Svi su izbori važni

„Smatramo da je elektronički medij, u ovom slučaju televizija na ovom području iznimno potrebna radi bolje obaviještenosti i javnosti o događanjima koji su vezani za područje regije, no i događaja iz drugih regija Hrvatske, budući da u posljednje vrijeme ovakvi događaji ne mogu ponaći svoju minutažu na nacionalnim televizijama, a zaboravljamo da su i izbori ljepote važan promidžbeni adut naše zemlje u turističkom smislu budući da kandidatkinje predstavljaju svoju zemlju, a dosada su to vrlo uspješno radile. Riječ je o visokoobrazovanim kandidatkinjama s poznavanjem nekoliko stranih jezika. Do sada smo u tome imali veliki niz uspješnih, a televizija na području digitalne regije D4 u mnogome nam je pomogla u tome“, napisao je VEM-u Renato Lukić, direktor izbora Kraljica Hrvatske.

Da javni interes postoji za medijskim praćenjem njihova rada postoji napisali su i u Županijskoj upravi za ceste Zagrebačke županije, navodeći da je riječ o aktualnim događanjima na svim javnim cestama, glede stanja cesta, ograničenja, sigurnosti prometa i slično. Da je važno pratiti politiku, ali i život manjina, kulturu, sport, obrazovanje i tradicije, ukazivao je HSP, a interes je iskazalo i nekoliko braniteljskih udruga, kao i župana te gradonačelnika, ali i različtih udruga poput već spomenute svinjogojske „Pikača“ ili pak nekoliko turističkih zajednica, HGK, kulturno-umjetničkih društava i ZG Holdinga.

Interes javnosti, valja reći, iskazuje se za djelovanje novog televizijskog kanala kao elektroničkoga medija, a ne za određenog nakladnika. S obzirom da je prije oko dva tjedna istekao rok za iskazivanje javnog interesa za djelovanje elektroničkih medija u ovoj godini, bit će zanimljivo vidjeti tko je sve ustvrdio da je potrebno pažnje njihovim aktivnostima i radu. Bilo da je riječ o različitim udrugama ili tijelima jedinica lokalne vlasti dio kojih uglavnom bez odviše volje za kritičkim sagledavanjem koristi obilno svaku priliku za promidžbu svojih raznolikih aktivnosti.

chevron-right