Ne izvještaj TIH-a i GONG-a o trošenju stranaka u prvim danima kampanje, HDZ je reagirao panično i najavio tužbu DIP-u, jer, kažu, organizacije u kampanju uvode netransparentnost i ne bi se trebale ni petljati. No, ostaje činjenica da HDZ i prema korigiranim rezultatima - troši najviše.
Novi list, 21. 11. 2011.
Izborni stožer HDZ-a kao oparen je skočio na prvu analizu o financiranju izborne kampanje koju su proveli GONG i Transparency International Hrvatska (TIH). Nije istina, tvrde u posebnom priopćenju, da su prvog dana kampanje potrošili milijun i pol nego samo milijun kuna, i to s PDV-om. Najavljuju pritužbu DIP-u, traže od dvije nevladine organizacije da prestanu baratati krivim podacima i time narušavati »ravnopravnu izbornu utakmicu«, da bi naposljetku svima zainteresiranim, a hrvatskom puku posebno, održali lekciju o osnovama oglašavanja. I tu zapravo ova priča počinje.
Priopćenje Izbornog stožera HDZ-a pisao je očito netko vičan marketingu koji zna sve, i to nam se potrudio demonstrirati primjerenim stručnim rječnikom, o »medijskoj industriji« i njenim »komercijalnim alatima«. HDZ-u je naime bilo stalo pokazati da GONG-ove i TIH-ove brojke nisu točne, prikazujući stranku u naročito rastrošnom svjetlu, jer se temelje na »rate cardu« a ne uvažavaju popuste kao »komercijalni alat«. Za manje upućene u propagandistički vokabular, HDZ-a hoće poručiti da dvije nevladine organizacije ne uvažavaju popuste na količinu objavljenih propagandnih poruka koje je čini se HDZ ugovorio s medijima, gdje vam onda i svaki pojedinačni oglas biva jeftiniji nego da je ugovoren jednokratno po punoj cijeni, što njihov trošak u spomenutoj analizi čini većim nego što realno jest.
Ako je to doista tako, onda se to odnosi na sve stranke a ne samo na HDZ. I drugi su onda potrošili manje nego što kažu u GONG-u i TIH-u. Međutim, ostaje činjenica, i to ovo priopćenje ne može pobiti, da je HDZ prvi po količini potrošenog novca, praćen Kukuriku koalicijom, pa je omalovažavanje »izvjesne Promocije plus« te GONG-a i TIH-a pucanj uprazno. Drugo, na predstavljanju podataka na koje se obrušio HDZ iznošenje brojki bilo je neutralno. Nikoga se posebno nije prozivalo zbog rastrošnosti, ni HDZ ni ostale sudionike izbora. Poanta je bila u tome da su čelnici GONG-a i TIH-a stavili do znanja da će podatke koje imaju »usporediti sa službenim izvješćima stranaka i u slučaju bilo kakvih nepravilnosti pozvati ih na odgovornost, oštro reagirati i djelovati svim sredstvima da se te nepravilnosti isprave«. Drugim riječima, ako u HDZ-u imaju pokriće za svoje oglašavanje korištenjem »komercijalnog alata popusta«, čega se imaju bojati kada se budu svodili računi? Čemu panika na samom startu kampanje?
Zato što je to još uvijek »dobri, stari HDZ« koji arogancijom pokušava prikriti svoju trenutnu ranjivost. Ova nervozna i ishitrena reakcija najprije pokazuje da je HDZ prvi put u poziciji da doista mora polagati račune u bilo kojoj izbornoj kampanji (i za bilo što u politici), pa se ne snalazi u novoj ulozi padajući ispod dostojanstva stranke koja se uvijek držala za glavu viša od svih. Nadalje, dosad netipično za ovu stranku, HDZ kao da traži samilost od birača »plačući« kako ga se stalno napada. Naposljetku, priopćenje Izbornog stožera HDZ-a pokazuje da ova stranka i dalje smatra »sumnjivima« i »neprijateljski raspoloženima« svakoga u zemlji, pojedinca ili organizaciju, koji se samo usude tražiti čiste političke (i financijske) račune. Što, nažalost, dovoljno govori o manjkavim demokratskim kapacitetima HDZ-a unatoč svih verbalno proklamiranih »reformi«.