Nastavnice najviše zanima kako prepoznati dezinformacije koje kreira AI

23. listopada 2025.
Nastavnice najviše zanima kako prepoznati dezinformacije koje kreira AI 1
Foto: Gong

Grupa nastavnica iz različitih gradova Hrvatske sudjelovala je protekli tjedan u Gongovoj dvodnevnoj edukaciji o medijskoj pismenosti. To je bila prilika da se upoznaju s novinama u području medija i informiranja kako bi mogle učenicima i učenicima prenijeti nova znanja za bolje snalaženje u digitalnoj svakodnevici.

Koristeći metode neformalne edukacije, Gongove edukatorice tijekom prvog dana edukacije govorile su im o značaju i  ulozi medija u demokratskim društvima, o vrstama medija te profesionalnim standardima izvještavanja. 

Nastavnice najviše zanima kako prepoznati dezinformacije koje kreira AI 2
Foto: Gong

,,Predajem učenicima nižih razreda i vidim koliko su mediji prisutni u njihovom životu od vrlo rane dobi. Smatram da su zbog toga ovakve edukacije vrijedne jer mi daju ideje i alate kako educirati učenike i osvijestiti im opasnosti, ali i koristi medija”, kazala je Đurđica Hibler, nastavnica iz Zagreb. 

Kako bi se bolje upoznale s uvjetima rada hrvatskih novinara i novinarki, Gong je organizirao i sesiju u kojoj je sudjelovao nagrađivani istraživački novinar i predsjednik Novinarskog vijeća časti Hrvatskog novinarskog društva Hrvoje Šimićević. On je s nastavnicama govorio o etičkim izazovima u izvještavanju medija. 

Nastavnice najviše zanima kako prepoznati dezinformacije koje kreira AI 3
Foto: Gong

Nastavnice su raspravlje o svojim medijskim navikama, ali i navikama mladih s kojima rade, kao i o novim medijskim formama na digitalnim platformama i utjecaju influencera.

Nastavnice su posebno interesirale teme širenja dezinformacija u doba izbora ili drugih osjetljivih društveno-političkih zbivanja. Tijekom drugog dana edukacije, sudionice su raspravlje o utjecaju društvenih mreža na javno mnijenje i slobodu izražavanje, kao i ulozi big tech vlasnika na društvene i političke procese.

Važan segment edukacije bila je rasprava o umjetnoj inteligenciji u učenju i infomiranju.

,,Ova edukacija me bolje pripremila za rad u suvremenim digitalnim i medijskim okolnostima kako bi učenike kvalitetnije pripremili za odgovorno sudjelovanje u digitalnom društvu”, kazala je Natalija Palčić, nastavnica iz Splita. 

Medijska pismenost u Hrvatskoj nije poseban predmet, ali program za Hrvatski jezik i književnost u osnovnim i srednjim škola daje mogućnost učenicima i učenicama da se upoznaju  s nekim od tema iz područja medijske pismenosti.

Nastavnice najviše zanima kako prepoznati dezinformacije koje kreira AI 4
Foto Gong

Gongov rad s nastavnicama i istraživanja o medijskoj pismenosti pokazalo je da većina njih smatra da nisu dovoljno educirani i medijski pismeni da bi mogli učenike educirati o sadržajima iz područja medijskog obrazovanja, a tek manji broj njih sudjelovao je u programima neformalnog medijskog obrazovanja. 

Zato je važno kontinuirano organizirati edukacije i omogućiti nastavnicima koje ova tema zanima da se dodatno educiraju kako bi učenicima mogle ponuditi znanje koje će im pomoći da bolje navigiraju morem informacija i budu otporniji na dezinformacije. 

Nastavnice najviše zanima kako prepoznati dezinformacije koje kreira AI 5
Gong chevron-right