Loša praksa korištenja umjetne inteligencije za kreiranje i širenje dezinformacija u izbornim kampanjama prelijeva se s EU izbora na nacionalne izbore u zemljama članicama, pokazuje analiza Digital Forensic Research Lab. Neposredno prije izbora za europski parlament, francuska je desnica širila euroskeptične poruke. Kao odgovor na Macronovu najavu potencijalnog slanja francuskih trupa u Ukrajinu, alatima umjetne inteligencije napravljene su lažne fotografije koje su se najviše širile platformom X. Fotografije su kreirane kako bi se širio strah i panika među biračima od mogućeg sudjelovanja Francuske u rusko-ukrajinskom ratu, ali i islamofobija.
Članovi ekstremno desne stranke Nacionalnog okupljanja kojeg predvodi Marine Le Pen, kao i članovi desne stranke Reconquest, pred drugi krug parlamentarnih izbora, širili su sadržaje kreirane alatima umjetne inteligencije vezane uz migracijsku krizu i nedostatke članstva u Europskoj uniji.
Politico prenosi da su u posljednja dva mjeseca, ove dvije stranke bombardirale svoje birače s mnoštvom slika, videozapisa stvorenih putem MidJourneya, alata umjetne inteligencije, a ukupno su objavile 23 AI-generirane slike u 81 objavi na Facebooku, Instagramu i X. Gotovo sav kreiran sadržaj odnosio se na anti-migratske i anti-islamske sadržaje, teme protivne članstvu u EU i teme vezane uz francuskog predsjednika Emmanuela Macrona.
Potpredsjednik Vlade i ministar prometa i infrastruktire Italije, Mateo Salvini, poznat po svojim anti-migrantskim stavovima i suradnji s Le Pen, u predizbornoj kampanji za Europski parlament također se koristio alatima umjetne inteligencije. Kampanja koje se najviše oslanjala na objave putem društvene mreže X, naziva “Više Italije, manje Europe”, tematski se bazirala na migracijske krize i negativni diskurs prema pripadnicima LGBTQ+ zajednice. Salvini, koji obnaša funkciju zamjenika premijerke Giorgie Meloni, fotografije koje je objavio nije označio oznakom “kreirano uz pomoć AI-ja”, što je potencijalno dovodilo do izrazite obmane javnosti i potencijalnog kršenja Kodeksa ponašanja, upozoravaju stručnjaci. Salvinijeva kampanja na društvenim mrežama orijentirana je i širenju negativnih konotacija prema muslimanima, pa je tako jedna objava bila vezana uz navode da su djeca muslimanske vjeroispovjesti odbila učiti Dantea u školi.
Članovi krajnje desne stranke Nacionalno okupljanje Marine Le Pen udružili su se s talijanskom Ligom Mattea Salvinija u novoj grupi Patrioti za Europu, koju je osnovao Viktor Orbán. Ovaj novoosnovani klub od 84 zastupnika čini treću najveću frakciju u Europskom parlamentu.
Iako su se u borbi protiv AI dezinformacijskih narativa uključili i neki europski političari i stranke potpisavši Kodeks ponašanja na izborima za Europski parlament 2024., čije su smjernice trebale služiti “kao sveobuhvatni kontrolni popis za političke stranke, kandidate, medije i građane za praćenje etičke kampanje za nadolazeće europske izbore”, vidljivo je da se određeni političari ne pridržavaju smjernica niti su kasnije sankcionirani za nepridržavanje. Velike platforme također su se obavezale na označavanje sadržaja napravljenih pomoću AI alata, što nije uvijek slučaj. Tehnološki div Meta, povremena neuklanjanja argumentirao je objašnjenjem da još uvijek nije moguće identificirati sav sadržaj kreiran alatima umjetne inteligencije.
Osim označavanja, problem postaju i Chatbotovi koji su u predizbornom periodu birače informirali o kandidatima, izbornim procesima, uvjetima glasanja i datumima održavanja izbora. Te informacije su često nejasne i netransparetne, diskriminatorne i ne sadrže jasne izvore informacija. Predstavnici civilnog društva i mediji upozoravaju da ove duboko problematične prakse mogu poremetiti, iskriviti ili odvratit integritet izbornog procesa i u konačnici temeljnih načela demokracije posebno u godini kada gotovo polovica svjetske populacije izlazi na izbore.