Tko su pravi vlasnici medija - traži se transparentnost

10. ožujka 2015.

U samo dvije od 20 analiziranih zemalja moguće je znati tko je zapravo vlasnik medija dok u 10 od 20 zemalja čak ni medijski regulatori ne znaju tko je zapravo vlasnik tiskanih medija, a u slučaju online medija ova brojka pada na šest. Stoga, Access Info Europe otvara peticiju za potpisivanje 'Deset preporuka o transparentnosti vlasništva nad medijima'.

Access Info Europe traži potporu i zagovarače iz svih organizacija civilnog društva te grupa koje se bore za slobode medija i novinara želeći vidjeti veću dostupnost informacija o pravim vlasnicima medija.

„Deset preporuka o transparentnosti vlasništva nad medijima“ izrađene su nakon opsežnog istraživanja o zakonima i praksi u cijeloj Europi zahvaljujući Access Info Europe i Programu Otvorenog društvo za neovisno novinarstvo diljem Europe.

Preporuke su već bile predmetom javne rasprave u kojoj je sudjelovalo više od 100 medijskih stručnjaka te su dobile široku podršku uslijed debata na međunarodnim konferencijama u organizaciji Europske komisije u Bruxellesu, a predstavljene su i međunarodnim organizacijama kao što su Vijeće Europe i OESS.

Cilj kampanje za prikupljanje potpisa

Access Info Europe poziva organizacije i medije da podrže 10 preporuka tražeći u prvom koraku od svojih vlasti snažnije zakonodavstvo po pitanju vlasništva medija, a kampanju možete podržati ako kliknete ovdje.



Istraživanje

Access Info Europe i Open Society Media Program proveli su istraživanja i analize u 20 zemalja (19 europskih zemalja plus Maroko), koje je pokazalo da zakonski okvir u većini zemalja nedovoljno jamči transparentnost medijskog vlasništva. Izvještaj o cijelom istraživanju i njegovim nalazima, kao i preporuke za transparentnost medijskog vlasništva koje proizlaze iz njega, uz niz intervjua s novinarima, znanstvenicima i medijima te još mnoštvo informacija možete pronaći ovdje

chevron-right