Koliko su potrošili Grabar-Kitarović i Josipović?

11. veljače 2015.

Izabrana predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović ukupno je u kampanji za predsjedničke izbore potrošila 8,13 milijuna kuna, od čega su donacije iznosile 4,6 milijuna kuna, a ostatak troškova financirao je HDZ, izvjestio je u utorak član tranzicijskog tima izabrane predsjednice Mladen Pavić. Kandidat Ivo Josipović u kampanji za predsjedničke izbore ukupno je potrošio 7 milijuna i 986 tisuća kuna, izvijestila je u srijedu šefica njegove kampanje Tamara Obradović Mazal.

"Završno izvješće kaže da je ukupno potrošeno, sa svim troškovima u kampanji, 8,13 milijuna kuna, od čega su donacije bile 4,6 milijuna kuna. Razliku od 3,5 milijuna kuna platila je, naravno, stranka", rekao je Pavić novinarima nakon što je predsjednik Državnoga izbornog povjerenstva Branko Hrvatin u vili Prekrižje uručio Grabar-Kitarović Odluku o izboru za predsjednicu Republike Hrvatske.

Tijekom dana završno financijsko izvješće bit će objavljeno na internetskim stranicama, a u srijedu poslano DIP-u, najavio je. U oba kruga predsjedničkih izbora za kampanju Grabar-Kitarović donacije je uplatilo 640 donatora. "Riječ je o velikom broju donatora s malim iznosima donacije, uglavnom putem organiziranih donatorskih večera", kaže Pavić. DIP će, najavio je Hrvatin, provjeriti financijska izvješća i utvrditi jesu li svi izvori financiranja i svi troškovi dopušteni.

Ako se utvrde neke nepravilnosti, objašnjava, moguće su administrativne sankcije odnosno oduzimanje dijela naknade koja se dobiva za izborni postupak, a može doći i do prekršajne sankcije za one koji su donirali, a nisu smjeli, ili ako se novac iz kampanje koristio za osobnu potrošnju. Osam milijuna kuna je iznos koji je svaki kandidat za predsjednika države mogao potrošiti u prvome krugu, a u drugome krugu taj se iznos mogao povećati još za 1,6 milijuna kuna.

I financijsko izvješće Ive Josipovića, sukladno pravilima, u utorak je predano Državnom izbornom povjerenstvu. "Državno izborno povjerenstvo izvijestili smo o iznosu potrošenom u kampanji, a radi se o 7 milijuna i 986 tisuća kuna. Od tog iznosa primljene donacije, ponajprije u novcu te u robi i uslugama čine 3 milijuna i 200 tisuća kuna, dok preostali iznos čine vlastita sredstva odnosno sredstava političkih stranaka", rekla je Obradović Mazal. Dodala je da financijsko izvješće sadrži svoju prihodovnu stranu, trošak prema dobavljačima, promidžbeni dio koji se odnosi na zakup medija pa je time, dodala je, ispunjena i ta obveza vezana uz kampanju.

Gong chevron-right