Preduvjet aktivnog građanstva su informirani građani koji sudjeluju u političkim promjenama svoje zajednice, za što je potrebno usvojiti određena politička znanja, razviti stavove i sposobnosti kritičkog promišljanja. Budući da formalni sustav obrazovanja ne nudi programe građanskog odgoja, GONG i Fakultet političkih znanosti u Zagrebu istražili su razinu političke pismenosti među učenicima završnih razreda srednjih škola. Kako bismo otvorili širu raspravu o potrebnim promjenama u postojećem modelu političkog obrazovanja, unutar ove rubrike predstavit ćemo rezultate istraživanja "Odgaja li škola dobre građane" u 3 dijela.
Knjiga "Odgaja li škola dobre građane?" nastala je u okviru projekta Politička pismenost mladih u Hrvatskoj što su ga u suradnji proveli organizacija GONG i Fakultet politički znanosti u Zagrebu uz financijsku potporu Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva1. Taj projekt je imao dva osnovna cilja: istražiti razinu političke pismenosti među učenicima završnih razreda srdnih škola te otvoriti širu raspravu, na temelju znanstveno utvrđenih činjenica, o potrebnim promjenama u postojećem modelu političkog obrazovanja.
U skladu s dvostrukim ciljevima samog projekta u okviru kojeg je nastao, i ovaj zbornik ima dva cilja: prezentirati zainteresiranoj javnosti rezultate istraživanja političkog znanja, stavova, vrijednosti i obrazaca ponašanja hrvatskih maturanata te kroz preporuke za unapređenje postojećeg sustava političkog obrazovanja i političke socijalizacije u širem smislu, dati daljnji poticaj javnoj raspravi.
Odgaja li škola dobre građane?
1. cjelina: Politička pismenost mladih
- Politička pismenost mladih u Hrvatskoj:
teorija i istraživanje
- Političko znanje u Hrvatskoj
2. cjelina: Odgaja li škola dobre građane?
- Politički stavovi maturanata i njihove
determinante: Odgaja li škola
dobre građane?
- Preporuke za programe političkog
opismenjavanja mladih
3. cjelina: Stavovi o Europskoj uniji
- Očekivanja mladih od pridruživanja
Hrvatske Europskoj uniji
- Euroskepticizma u Hrvatskoj među
građanima i mladima
- Determinante odnosa hrvatskih
srednjoškolaca prema Europskoj uniji
Potaknuti rezultatima istraživanja o političkim znanjima i stavovima hrvatskih srednjoškolaca, pokrenuli smo EDUcentar koji će osigurati dodatni mehanizam neformalnog cjeloživotnog učenja za obrazovanje o političkoj pismenosti i demokratskom građanstvu.