GONG i TIH: koliko su kandidati u drugome krugu utrošili na oglašavanje?

GONG i Transparency International Hrvatska (TIH) u četvrtak, 7. siječnja 2010., održali su konferenciju za novinare na kojoj su iznijeli procjenu ukupno utrošenih sredstava za oglašavanje u predizbornoj kampanji za predsjedničke izbore dvojice kandidata u drugome krugu, u vremenu od početka kampanje do 3. siječnja.

GONG i Transparency International Hrvatska (TIH) u četvrtak, 7. siječnja 2010., održali su konferenciju za novinare na kojoj su iznijeli procjenu ukupno utrošenih sredstava za oglašavanje u predizbornoj kampanji za predsjedničke izbore dvojice kandidata u drugome krugu, u vremenu od početka kampanje do 3. siječnja.

Prije predstavljanja rezultata istraživanja podsjetili su da su ovim istraživanjem obuhvaćeni samo troškovi plaćanja oglašavanja na nacionalnim televizijama i tiskanim medijima, s tim da u istraživanje nije ušlo:
– Plakati, nacionalne i lokalne radio postaje te internet oglašavanje
– Uredski troškovi (najam, režije, telefon, poštarina)
– Troškovi dizajna, pripreme, tiskanja te nabave promotivnih materijala
– Organiziranje skupova (najam pozornice, razglasa, prostora, izvođača)
– Putni troškovi i smještaj
– Ugovori o radu, djelu, autorski i stud. ugovori
– Troškovi volontera.

Prema procjenama GONG-a i TIH-a, troškovi koji nisu ušli u istraživanje iznose oko 50% ukupnih troškova kampanje.

Naglašeno je da su izračuni rađeni prema važećim cjenicima medija za predsjedničku kampanju (koji većinom uključuju određene popuste), te da oni ne uključuju eventualne dodatne popustekoje su pojedini kandidati dobili na količinu ili plaćanje unaprijed. Također, istaknuto je da ukoliko je bilo tih dodatnih popusta na troškove oglašavanje da isti trebaju biti istaknuti u konačnim financijskim izvještajima kandidata kao donacije.

Kandidati su u razdoblju obuhvaćenom istraživanjem na oglašavanje u programima televizija i tiskovina utrošili:
MILAN BANDIĆ – 9.589.142,60 kn
IVO JOSIPOVIĆ – 3.937.365,20 kn.

Power point prezentaciju s konferencije za novinare, možete pogledati ovdje.


Bez transparentnog financiranja predizbornih kampanja nema transparentnog izbornog procesa.

Transparentno izvještavanje, kako stranaka, tako i izbornih kampanja, doprinijelo bi:
a) većoj transparentnosti političkih aktera, što dovodi do
b) većeg povjerenja javnosti u političke stranke i izbore
c) većoj transparentnosti politike, političkih procesa i društva uopće.

Povjerenje javnosti u izborni proces, političke stranke i državne institucije proporcionalno je njihovoj transparentnosti!


Leave a Comment!