Dok smo prije samo nekoliko godina društvene mreže koristili radi pokeanja, likeanja i gledanja mački, danas one prijete demokratskog poretku i našem zdravlju - sve zbog eksplozivnog širenja dezinformacija. Dezinformacije su postale viralne te dolaze na vrh preporučenog sadržaja, zbog čega su svi korisnici i korisnice izložene njihovom učinku. Upravo zato je bitnije nego ikada moći razlikovati pouzdane od nepouzdanih informacija, kako kao građanke ne bismo pale pod utjecaj dezinformacije i sudjelovale u njihovom daljnjem širenju.
Kako bi potaknule razvoj građanske medijske pismenosti u dezinformacijskom svijetu, pripremile smo tri korisna, kratka i jednostavna videa, u kojima prikazujemo značaj medijske pismenosti u suzbijanju dezinformacija, jedno zamišljeno društvo blisko našem u kojem su dezinformacije dovele do neočekivano ozbiljnih posljedica te jednostavne i lagane korake koje možete odmah početi primijenjivati radi razlikovanja informacija od dezinformacija.
Zašto su lažne vijesti tako primamljive, zašto nam tako lako uđu i ostanu u glavi te na koje im se načine možemo oduprijeti - saznajte u našem prvom videu!
Dr. Zvonko Bergman je poznati i cijenjeni oftalmolog, koji često gostuje na televiziji - ovaj put je pozvan da ekskluzivno predstavi svoju najnoviju knjigu 'Plavi ljudi nisu stvarni'. Saznajte kako je došao do spoznaje da ljudi plavih očiju nisu ljudi, već vanzemaljci, te što možemo učiniti kao društvo kako bi se spasili od 'plave opasnosti'. Pratite jedno nama slično društvo i njihovo informiranje o opasnosti plavih ljudi, kao i posljedice koje širenje dezinformacija te vjerovanje u iste može imati.
Put medijske pismenosti možda nije lakši put, ali je svakako bolji. Danas kada se suočavamo sa sve većim brojim informacija, sve je bitnije moći razlikovati pouzdane od nepouzdanih - ne možemo očekivati da će netko taj posao odraditi za nas, već moramo biti sposobni samostalno to procijeniti, koliko god da je teško! Upravo zato donosimo kratki video u kojemu je taj put razlomljen u nekoliko jasnih koraka, bez kojih je ponekad teško razlikovati pouzdane od nepouzdanih informacija.
Što smo medijski pismeniji, to bolje možemo rasuđivati pouzdanost informacija, a kako osnažiti svoju medijsku pismenost kroz pet jednostavnih koraka saznajte u videu Kiwi produkcije!