Gong i Fakultet političkih znanosti u Zagrebu provodili su od ožujka 2018. do ožujka 2020. projekt društveno korisnog učenja koji je omogućio studenti_ca_ma da se uključe u neke od aktivnosti organizacija civilnog društva.
Projekt „Aktivni studenti - korisni građani - pravedno društvo“ bio je dijelom prve generacije projekata društveno korisnog učenja koje su organizacije civilnog društva provodile su partnerstvu s Fakultetom političkih znanosti – uz projekt društveno korisnog učenja provođen u suradnji Fakulteta i Zelene akcije.
Nastava društveno korisnog učenja provođenja je u sklopu kolegija Politička socijalizacija i političko obrazovanje (i to u dvije uzastopne generacije), Posebne javne politike te Istraživačko novinarstvo.
Za vrijeme trajanja projekta, više od 90 studentica i studenata Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu imalo je priliku upoznati se s radom organizacije civilnog društva Gong u različitim segmentima – istraživanju javnih politika, izvođenju edukacijama za građansku pismenost mladih, ili pak pisanju istraživačkih članaka za portal Faktograf.hr. Kroz suradnju njihovih profesor_ica na fakultetu te mentor_ica iz Gonga, razvijeni su programi učenja koji doprinose kompetencijama studentica i studenata, unapređuju i obogaćuju Gongovo društveno djelovanje te ukazuju na probleme, ali i dobre prakse u javnom upravljanju, građanskom odgoju i obrazovanju te korištenju javnih sredstava.
U sklopu projekta nastao je priručnik koji može koristiti kao izvor znanja za buduća izvođenja programa društveno korisnog učenja na FPZG, koristeći se iskustvima prve godine provođenja. Osnovne informacije o konceptu DKU na FPZG prezentirane su u kratkoj brošuri, koja može zainteresirati i studente i nastavnike drugih visokoobrazovnih ustanova, osobito onih u polju društvenih znanosti.
Povratna informacija bila je izuzetno pozitivna. Sva tri DKU programa dobila su visoke ocjene od studentica i studenata koji su u njima sudjelovali. Kao najpoticajnije elemente DKU programa Politička socijalizacija i političko obrazovanje, studentice i studenti većinom su označili mogućnost da se ključne političke pojmove poučavana inovativan i interaktivan način, čime bitno raste interes mladih za teme politike, medija, demokracije i participacije. Dodatni doprinos privlačnosti ovakvog oblika rada daje činjenica da su studentice i studenti po mnogočemu bliži učenicima_cama po dobi, interesima i načinu komunikacije i lakše s njima uspostavljaju odnos povjerenja u ulozi edukatora_ica.
U DKU programu Posebne javne politike studentice i studenti su bili priliku raditi na prikupljanju i analizi podataka tijela javne vlasti – jedne od ključnih kompetencija za njihov budući rad. Unatoč niskom odazivu tijela javne vlasti na odaslane upitnike, proces učenja su označili kao uspješan.
U sklopu DKU kolegija Istraživačko novinarstvo, studenticama i studentima bio je ponuđen rad s redakcijom portala Faktograf.hr, prve hrvatske fact-checking platforme, u ulozi suradnica/suradnika koji samostalno produciraju istraživačke članke, kroz sve etape od odabira teme do objave. Studentski su članci objavljeni na stranicama Faktograf.hr kao kompletni istraživački radovi.
Evaluacijski izvještaj pronađite OVDJE.