S ciljem poticanja konstruktivne rasprave o europskom građanstvu, europskim javnim politikama te izazovima s kojima se Unija u ovim trenucima suočava, GONG organizira tribine u više hrvatskih gradova.
„Mojih prvih pet u EU – Kakvu budućnost želim?“ naslov je za seriju tribina održanih tijekom rujna, listopada, studenog i prosinca u Rijeci, Puli, Sisku, Osijeku i Zadru.
Koja su prava građana/ki Europske unije, odnose li se politike Europske unije i na hrvatske državljane/ke, što donose europarlamentarni izbori u svibnju 2019. godine, kako izgleda proces donošenja odluka u europskim institucijama, kako građani/ke mogu utjecati na donošenje odluka u EU, koje su mogućnosti za mlade u Europskoj uniji, samo su neka od pitanja na koja su nam odgovore dali stručnjaci/kinje pravne i politološke struke te ostali stručni suradnici i suradnice.
Panelisti/kinje na tribinama:
dr. sc. Berto Šalaj, Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
dr. sc. Adrijana Martinović, Pravni fakultet Sveučilišta u Rijeci
dr. sc. Tunjica Petrašević, Pravni fakultet Osijek
dr. sc. Dunja Duić, Pravni fakultet Osijek
Gordana Dragušica, Prva gimnazija Osijek
Mario Munta, Fakultet političkih znanosti
Dražen Hoffmann, GONG
Andrea Čović Vidović, Ured za informiranje Europskog parlamenta u Republici Hrvatskoj
Tomislav Korman, Ured za informiranje Europskog parlamenta u Republici Hrvatskoj
Vesna Planinc Boljun, Europe Direct informacijski centar (EDIC) Pula-Pola
Ivan Jengić, Europe Direct informacijski centar (EDIC) Petrinja
Brigita Ivoševac, Informacijski centar Europe Direct (EDIC) Osijek
Marko Mašina, Informacijski centar Europe Direct (EDIC) Zadar
U središtu rasprava na tribinama našle su se i ove teme: fenomen slabe izlaznosti građana/ki (posebice mladih) na izbore za Europski parlament, nedostatak osjećaja pripadnosti i privrženosti Europskoj uniji kod mladih, jačanje populizma, koje mogućnosti europski projekti nude školama, i dr.
Projekt „Preko nastavnika do učenika o EU-u“ u sklopu kojeg se i provode tribine pokrenut je kako bi se nastavnicima/ama i učenicama/ima srednjih škola približilo značenje europskih javnih politika za građane/ke Unije te ih se potaknulo na razgovor o praktičkim implikacijama hrvatskog članstva u Europskoj uniji.
Tribine se održavaju kroz projekt „Preko nastavnika do učenika o EU-u“ kojeg sufinancira Ministarstvo vanjskih i europskih poslova, Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva kroz Centre znanja za društveni razvoj i program Europa za građane Europske unije.
Tekst članka zadnji je put izmijenjen 17.12.2018.