Povodom Međunarodnog dana za eliminaciju rasne diskriminacije, Centar za mirovne studije (
«Posljednjih nekoliko godina aktivno se borimo protiv svih oblika diskriminacije i nasilja te pratimo rasističke i ksenofobne poruke te ponašanja u nogometu, i to ne samo od strane navijača već i igrača te drugih nogometnih djelatnika. Ipak, ovim spotom i kampanjom želimo poslati poruku cijelom društvu, jer je problem rasizma puno širi i kompleksniji te ga nalazimo i u drugim sferama društvenog života», kazala je Julija Kranjec iz CMS-a.
Čak 37 posto građana smatra da tražitelji azila predstavljaju opasnost za sigurnost građana i njihove imovine, dok 20 posto građana smatra da crnci predstavljaju opasnost jer ne vode brigu o interesima RH, pokazuju rezultati istraživanja koje je
Takvi stavovi, upozoravaju, imaju «vrlo opipljive posljedice u svakodnevnom životu stranaca koji dolaze u Hrvatsku i drugih manjina, koji svakodnevno doživljavaju diskriminaciju u važnim područjima života, poput zapošljavanja i pristupa dobrima te uslugama. Zatvorenost sustava za različitosti najviše je, pak, vidljiva u barijerama koje su postavljene pred izbjeglice koje žive u Hrvatskoj».
Slažu se da je u Hrvatskoj mnogo uloženo u zakonodavni i institucionalni sustav borbe protiv diskriminacije, ali u svakodnevnom životu ti pomaci nisu dovoljni pa stoga predano rade na afirmaciji uvođenja građanskog odgoja i obrazovanja smatrajući da se samo sustavnim i kvalitetnim obrazovanjem možemo učinkovito boriti protiv rasizma i ksenofobije te diskriminacije u društvu.
Svakako valja istaknuti da je u ovom području izrazito važan odgovoran pristup medija koji bi trebali s posebnom pažnjom promovirati vrijednosti ravnopravnosti u društvu, a rasizam se ne može riješiti kaznama i sankcijama, nego promjenom stavova i ponašanja pa je tako Zlatko Nikolić iz Bijelih anđela istaknuo: "Kao navijačka udruga i grupa, već niz godina upozoravamo na problem rasizma i ksenofobije na tribinama. Svi znamo što se događa na utakmicama reprezentacije i s kakvim uzvicima se dočekuju gosti što je veliki problem u hrvatskom nogometu, uz druge, poput demokratizacije nogometnih klubova. To je jedan od razloga zašto su tribine prazne i zašto obitelj i navijača nema. Započeli smo s kampanjama protiv rasizma i svih oblika diskriminacije prije par godina s ciljem rušenja predrasuda o navijačima".
Na tom tragu spot “Stop rasizmu i nasilju na stadionima!” nastao je kao dio kampanje “Sve boje su lijepe” započete neposredno prije početka Svjetskog nogometnog prvenstva u Brazilu s ciljem podizanja svijesti javnosti o negativnim posljedicama ksenofobije i rasizma te smanjenja socijalne distance prema osobama drugačije boje kože, a posebno izbjeglicama u Hrvatskoj.
Spot, koji nosi univerzalnu afirmativnu poruku tolerancije i prihvaćanja različitosti, nastao je u produkciji Fade In-a, realizirali su ga Iva Kraljević i Miroslav Sikavica, a u njemu sudjeluju nogometaši iz različitih zemalja - Jean Evrard Kouassi (bivši igrač NK Hajduk), Goodness Ohiremen Ajayi (NK Rijeka), Edson Henrique da Silva (NK Slaven Belupo) i Badara Badji (GNK Dinamo).