„Može li umjetnost potaknuti promjene u društvu?” – jedno je od pitanja iz jedne sasvim posebne“Početnice zajedničkog djelovanja” koja na poleđini drvene pločice nudi i odgovor u kojem navodi da “neke umjetničke prakse kroz suradnju i komunikaciju sa širokim krugom ljudi osnažuju na kritičko promišljanje i nude alate za pomake u društvenom ustroju”. U prilog tome izvrsno govori upravo sama Početnica kao multimedijalna umjetničko-edukativna instalacija nastala u suradnji društveno angažirane umjetnice Andreje Kulunčić i članova nekoliko različitih formalnih i neformalnih grupa poput Novog sindikata, Direktne demokracije u školi, Ženske fronte, Fem fronte, BRID-a, ZMAG-a i Prava na grad.
Što je demokracija i kome pripada, kako se na njoj radi i kako se razvija ta «vladavina naroda», je li riječ o svojevrsnoj potrošenoj etiketi, što o njoj misle oni kojima se vlada i kako se uopće može birati i obnašati vlast – mnogo pitanja, još više mogućih odgovora i različitih praksi od kojih mnoge “zaboravljaju” kome vlast pripada. Jer “nije dovoljno sebe etiketirati kao demokratski sustav, nego treba kritički sagledati i analizirati što iza toga stoji”, upozorio je Zdravko Popović, jedan od članova neformalne grupe “Direktna demokracija u školi” (dirdem) na predstavljanju dosadašnjeg rada te programa i planova za 2015. godinu u sklopu projekta „Početnica zajedničkog djelovanja“ u prostorijama udruge MAPA (Multidisciplinarni autorski projekti i akcije) u Zagrebu.
Odgovore na ova pitanja i raspravu o njima, kako piše portal pogledaj.to, nudi i “Početnica” – multimedijalna umjetničko-edukativna instalacija, koja se u prostornom smislu sastoji od četiri prenosive modularne drvene kutije s tabletima (na kojima se nalaze video uratci i neki prijašnji radovi Andreje Kulunčić) i drvenim pločicama na kojima se nalaze pitanja i odgovori, a sve kao pojmovnik o temama iz područja direktne demokracije, sindikalizma, feminizma, teologije oslobođenja, prava na grad, ekologije i angažirane umjetnosti. Sve to, kao i karta te arhiv dosadašnjih radničkih borbi i prateća literatura nalaze se i u virtualnoj verziji “Početnice”, koju je predstavila Sanela Planinčević, također članica “Direktne demokracija u školi”, istaknuvši da se stranicu ažurira i da ona služi kao “dio alata za (samo)organiziranje i razmjenu informacija. Stranica pruža uvid i u osam kategorija interaktivnih karata (zajednice održive proizvodnje i razmjene, živa žarišta sukoba, organizacije za političku borbu, infrastruktura za isključene, društvena poduzeća i zadruge, svjetski primjeri promjena, arhiv pobuna, putevi početnice)”.
Tekst u cijelosti možete pročitati na stranicama portala pogledj.to