HDZ-ova predsjednička kandidatkinja Kolinda Grabar Kitarović za svoju je kampanju potrošila 3,9 milijuna kuna, a od donacija je prikupila nešto više od tri milijuna, a predsjednički kandidat Ivo Josipović je do sada u izbornoj kampanji potrošio 5,8 milijuna kuna, od čega je 2,9 milijuna kuna uloženo u medijsku promociju programa. No, prava slika o utrošenim sredstvima u kampanji bit će poznata tek mjesec dana nakon izbora do kada kandidati moraju podnijeti i konačno izvješće.
Kolinda Grabar Kitarović potrošila u kampanji gotovo četiri milijuna kuna
Među većim stavkama bila je ona na ime tvrtke Napredni modeli kojoj je u dva navrata plaćeno oko 622 tisuće kuna. Jedna od većih pojedinačnih stavki bila je i uplata u iznosu od 187,5 tisuća kuna na ime zagrebačke tvrtke G.A.D. Produkcija. Na ime oglašavanja Europlakatu, Zagrebplakatu i P.I.O.-u u dva je navrata uplaćeno četristotinjak tisuća kuna.
Za troškove promidžbe Kolinda tv, tvrtki Katarina s mostarskom adresom uplaćena je 451 tisuća kuna. HDZ-ova predsjednička kandidatkinja za kampanju je od donatora (tvrtki i pojedinaca) prikupila nešto više od tri milijuna kuna, a njezina stranka donirala joj je u više navrata u novcu, robi i uslugama oko pola milijuna kuna.
Jedna od većih pojedinačnih donacija ona je karlovačke tiskare Lana u iznosu većem od 197 tisuća kuna, ali istoj tvrtki za usluge u promidžbi plaćeno je 107 tisuća kuna. Iako su predsjednički kandidati sedam dana prije drugog izbornog kruga Državnom izbornom povjerenstvu predali drugo financijsko izvješće, prava slika o utrošenim sredstvima u kampanji znat će se tek mjesec dana nakon izbora do kada kandidati moraju podnijeti i konačno izvješće.
Josipović do sada u kampanji potrošio 5,8 milijuna kuna
"Naš ukupni trošak do dana predaje izvješća je 5,8 milijuna kuna, a od toga je 2,9 milijuna kuna uloženo u medijsku promociju programa", rekla je Šarić. Pojasnila je kako u izbornom stožeru drže da građani trebaju imati najvažnije informacije što kandidati nude i zbog čega su upravo oni najbolji izbori za predsjednika Hrvatske.
Izvijestile je i da je nešto manje od 2,7 milijuna kuna prikupljeno od donacija građana i tvrtki, a ostatak novca je od stranaka koje podržavaju Josipovića te od sredstva koje predsjednički kandidati dobivaju iz državnog proračuna sukladno zakonu i odlukama Vlade. "Nastojali smo da kampanja bude skromna i u okvirima gospodarskog trenutka u kojem se Hrvatska nalazi. Rastrošnosti nije bilo", poručila Šarić.
Nisu, kazala je, trošili na velike dvorane i velike skupove, niti na "dovođenje ljudi iz cijele Hrvatske na skupove". "Vjerujemo da će DIP izvješća detaljno proanalizirati i da će se vidjeti kako, barem u našem slučaju, nije bilo netransparentnosti", kazala je. Naglasila je pritom da je Josipovićev stožer platio sve račune. I na taj se način, ističe, šalje poruka građanima i tvrtkama "kako se treba ponašati".
O ukupnim troškovima, dodala je, u ovom se trenutku ne može govoriti, ali oni će biti manji od troškova predsjedničkih kampanji prije pet godina. "Mi smo s ovim iznosom ispod troška koji je bio prije pet godina, kao i ispod maksimuma koji je zakonom prospisan predsjedničkim kandidatima da smiju potrošiti", kazala je Šarić, podsjetivši da je to 8 milijuna kuna i još 20 posto tog iznosa za drugi krug.